„Kuršių marės“
„Kušių mãrės“ (vok. Kurisches Haff), 1928 Klaipėdos Lindenau laivų statyklos pastatytas kurortinis keleivinis motorlaivis, specialiai skirtas plaukioti tarp Kuršių marių kurortų. 352 BRT galėjo plukdyti 1000 keleivių. 14 mazgų greičio, 49,65×7,18×2,4 m, 2 šešių cilindrų Sulzer varikliai (560 AG), 2 sraigtai, apie 1,40 m grimzlės. Buvo gražiausias ir patogiausias Kuršmarių ir Lietuvos vidaus vandenų keleivinis laivas. Po Klaipėdos krašto atplėšimo 1939 kovo mėn. „Kuršių marės“ atiteko Klaipėdai. 1941 paimtas Vokietijos karo laivyno aprūpinimo reikmėms. 1945 sausį paliko Klaipėdą. Iš Rytprūsių į Vakarus išplukdė per 16 000 pabėgėlių bei sužeistųjų. Po Antrojo pasaulinio karo perstatytas ir patobulintas „Kuršių marės“ plaukiojo Vokietijoje Süllberg bei Hannover vardais. 1963 parduotas Italijai, pavadintas Faraglione, plaukiojo Neapolio įlankoje. 1994 dar plaukiojo Tirėnų jūroje.
Julius Žukas
Henrikas Švambarys